A Felhangolva! program keretében októberben is színpadra lépnek a magyar jazz ifjú kiválóságai, a középgeneráció kitűnő képviselői és a szcéna idősebb nagyságai.
Cikkek
A szeptemberi estéket pop hangulat, rockos ütemek és death metal zúzás fogja emlékezetessé tenni. Íme négy koncert a Hajó MOL-Új Európa Alapítvány által támogatott Felhangolva! programsorozatából.
Szólóesttől a szextettig: változatos formációk érkeznek az Opus színpadára augusztusban a Felhangolva! koncertsorozat keretében.
Gerlóczy Zsigmond nyolcéves kora óta elhivatott hírnöke a szabad, ám mégis tematikus kohézióra törekvő improvizációnak. Kilencéves kora óta ad teljes egészében rögtönzött szólózongora-koncerteket, amelyekben számtalan zenei impresszió visszatükröződik. A BMC-ben már több improvizáció-sessiont is rögzített, első nyilvános fellépése pedig június 28-án lesz a házban, ennek kapcsán beszélgettünk.
Júniusban a Felhangolva! program keretében a magyar jazz legfiatalabb generációjának képviselőivel éppúgy találkozhatunk, mint a szcéna idősebb szereplőivel, akik ifjú pályatársaikkal együtt újítják meg művészi kifejezésmódjukat.
Az ECHO Rising Stars koncertsorozatát – ahogy a korábbi években – idén is a zenei sokszínűség, a kortárs és a klasszikus zene összecsengése és a fiatal zenészgeneráció népszerűsítésének vágya határozza meg. Ha szeretnél felkészülten érkezni a koncertekre, hallgass bele a Spotifyon az idei Rising Stars sorozathoz készített lejátszási listánkba is.
Augusztusban a Coltrane Legacy tagjaként és saját kvartettjével is az Opus színpadára lépett Oláh Krisztián, aki 2018-ban első magyar jazz-zongoristaként jutott a Thelonious Monk Institute nemzetközi versenyének washingtoni döntőjébe. Amerikai tapasztalatai és zeneszerzés-tanulmányai azóta új irányba terelték zenei világát: fő célja, hogy a klasszikus zenei elemeket és kompozíciós technikákat, illetve a kortárs jazz improvizatív sodrását és absztrakt ritmikáját minél szervesebb módon kapcsolja össze. Sikerről, komponálásról és ihletről is beszélgettünk.
Kézdy Lucát több mint két évtizede foglalkoztatja a zenei kísérletezés, a játék különböző hangzásokkal, hangszínekkel és effektekkel, ami nemcsak a hangzáskép és a kompozíciós gondolkodás határait, hanem a hegedű hagyományos funkcióit is kitágítja. A zene mellett festészettel is intenzíven foglalkozik. November közepén az Opus Jazz Clubban mutatja be második szólólemezét Unseen Landscapes címmel, azonos című önálló kiállítása pedig november 9-én nyílik meg az Ady25 Galériában. Ösztönös és tudatos zenélésről, festésről és a lezárás jelentőségéről is beszélgettünk.
A tenorszaxofon-művész a hazai jazz középnemzedékének egyik legkiemelkedőbb alkotója, a Modern Art Orchestra oszlopos tagja és zeneszerzője. Bacsó Kristóf Triad néven vezetett saját formációja júniusban egyik tanítványával, Cseh Péterrel kiegészülve lépett fel. Bacsó Kristóf improvizációról, hangszeres rejtélyekről és tanításról is szólt ebben az interjúban.